|
Vývoj a zajímavosti. V roce 1954 otevírá Ernesto Colnago svou "garážovou" fy. v Cambiagu - Itálie. V roce 1960 si Luigi Arienti dojel na kolu od Colnaga pro zlatou medaili na olympiádě v Římě. V roce 1970 Colnago sponzoroval svými koly tým Molteni s hvězdou Eddy Merckxem. Od roku 1980 spolupracuje s fy.Ferrari na vývoji nové technologie s použitím uhlíkových vláken. Jeho vlajkovou loď - karbonový rámy C-40 a pak C-50 pojmenoval k 40. a 50.výročí založení firmy. Colnago zdůrazňuje italské umělecké dědictví a upoutá hlavně ruční "Air-brush" malbou na jeho rámech. |
|
|
||
|
||
Rám Mater Piu byl v jedné době vytlačován
dalším Colnagovým patentem
|
||
Rám Mater Piu byl v jedné době vytlačován dalším Colnagovým patentem - rámem s dvojitou spodní trubkou. Od hlavy rámu směrem dolů ke středu se dvě trubky rozdvojují - ve dvě slabší trubky. Provedení z klasických trubek zasahovalo následovně až do dalších materiálových skladeb a kombinací materiálů. Rám nesl jméno Carbitubo. Již v roce 1986 měl Ernesto Colnago připraven světově převratný návrh nového typu "rovné" ocelové vidlice která pak spatřila světlo světa v roce 1987 po názvem "PRECISA". Přesto klasická prohnutá vidlice zůstala v programu firmy ještě několik dalších let. I já osobně jsem ještě v roce 1992 přímo ve firmě Colnago nevěřícně váhal kterou z těch dvou si vybrat. I když ze začátku ostatní výrobci přistupovali k rovné vidlici s rozpaky, nakonec se rovná vidlice "ala Colnago" prosadila. Stará klasická vidlice Nová rovná vidlice |
||
Ernesto Colnago ví, že změny mohou často
provázet omyly. |
||
V roce 1987 začíná Ernesto Colnago spolupracovat s fy. Ferrari Engineering při použití uhlíkového vlákna v extrémně moderních technologiích - rám C35. Colnago byl prvním kdo použil ke stavbě rámu karbon. |
||
V mysli "Mága" Ernesta byly již kdysi, před mnoha lety také ráfky: Ráfky 20 - 26mm s 36 dráty nahradil Ernesto Colnago svým nápadem šíře jen 18mm a navíc poprvé použil 32 ale i jen 28 děr. Mezi další "zlepšováky" patří i
sedlovka s možností tolerance nebo nastavitelný výkyvný představec. |
||
Již v roce 1992 se na rámech objevuje první
stříkaný nápis COLNAGO a pod lakem . Nálepky mají odzvoněno a pouze znak
trojlístku na hlavové trubce nadále zůstává nalepený obtisk na laku. Začíná doba, kdy se na rámy bude stříkat Air-brushem tzv.Art-decor. Od klasické nálepky na trubky přes obtisky až po Aibrush - Art Decor.
|
||
|
||
|
||
Dnes již je celá firma přestěhována z rodinného domu kde byla rozložena ve sklepních prostorách do většího provozu opět v Gambiagu. Ernestu Colnagovi se také splnil další jeho sen. Přímo na prahu jeho firmy startovala jedna etapa Giro d´ Italia - /časovka/. 1997 - v Gambiagu vyrostla nová továrnička Colnaga. V prosklené stěně nově postavené firmy se odráží Colnágův dům s dřívějšími a původními dílnami. Colnago se stal první společností ve veloprůmyslu který dosáhl certifikace ISO 9001. "Colnago's ISO 9001" je dnes u výrobků fy. COLNAGO samozřejmostí. Kolik cyklistických výrobců se takto může pochlubit ? Jinými slovy: Výrobní zařízení v Gambiagu se může srovnávat svými kvalitními kontrolními systémy k Švýcarské továrně na hodinky v Breitlingu, k továrně Mercedes-Benz třídy M-Class nebo k továrně Sony na monitory "flat-screen". Perfektnost výrobního procesu je však jen polovina příběhu o Colnagu. Krása která se z jeho trubek přemění v rám nádherných barev - hodný klenotů - je pokračováním tohoto příběhu. Žádná další skupina výrobců rámů nedosahuje krásy, trvanlivosti a historie Colnaga. Koupíš - li jednou COLNAGO budeš navždy podroben jeho kouzlu. 2006 Podrobnější článek o historii a současnosti najdete zde V novém okně. COLNAGO MASTER 1996 2005 Modrá - Aloy/Carbon/B-Stay Černá - Titanium/Carbon
|
||
2014 Ačkoli jsou některé rámy od Colnaga těžší než jiné uhlíkové rámy, jako jsou stavby trubka-trubka nebo monokok, konstrukce rámu z trubek a mufen umožňuje Colnagovi vyrábět vlastní velikosti pro jezdce, kteří požadují velikost nezahrnutou mezi jeho 14 velikostí a Colnago říká, že také umožňuje výměnu poškozených součástí rámu přímo v dílně. Během prohlídky "továrny" Colnago jsem viděl v různých fázích opravy několik poškozených rámů, které pocházely z doby před 20ti lety. |
||
Rok 2017
V r.2017 je na Tour de France vidět u posledního špičkového modelu C60, který je vyráběn přímo v italské fy. Colnago a zcela jen ručně, že Ernesto se stále drží lepeného rámu do mufen s kterými přišel na trh již po roce 1987. Stěny trubek jsou slabší ale rozměrnější čímž se i přes optickou "mohutnost" rámu docílilo nižší váhy než u předešlého modelu C59. Srdcem nového modelu C60 je spodní mufna, nejkritičtější oblast rámu. Toto mistrovské dílo zajišťuje maximální boční tuhost i snižuje tloušťku stěny. |
||
Trubka představuje největší trubici - 66 x 52 mm, kterou kdy Colnago vyprodukoval. Trubky mají prolisy ála Master a nový tvar dolní mufny umožňuje použít mnohem většího průměru trubky, což značně zvyšuje boční tuhost. |
Toto je další "superšperk" Colnaga. Celková šířka zadní trubky je 51,5 mm a vnitřní sedlová trubka i nadále má rozměr 31,6 mm. Přesto je váha trubky nižší než u předešlého modelu C59. Viz. NOVINKA nahoře. |
CNC obráběné a kované jednodílné úchyty. Colnago byl vždy zastáncem hliníku pro sílu a spolehlivost. Nové úchyty C60 váží méně než mnoho výrobků vyrobených z uhlíkových vláken, a mají naprosto nesrovnatelnou tuhost a pevnost. |
|
||
Nevidím problém mít rám 1100gr. těžký /lehký?/. Dostat se pak s váhou kola do limitu UCI 6,8 kg není zas tak velký problém. Myslím že i to je důvod, proč Colnago nechce snižovat váhu rámů. Váhu je možné snížit i dalšími komponenty. |
||
Nové vydání Colnago C60 Disc Mapei Edition 2017 - 139.100,- CZK /Electronic Frameset/
Rám s kuželovitou hlavicí, vidlice a hlavové složení |
||